Suomalaisia?

Anything but English

Postby Huurre » Sat Feb 05, 2011 4:25 pm

Kiitos tiedosta, pitää laittaa se uusinta nauhalle että näkee koko jakson!
Huurre
[vespertine]

Postby Jukka » Sun Feb 06, 2011 11:28 am

Ihme! Björk ja Human behaviour Radio Suomessa JUST ny!

(Thomas Albert Karukosken haastattelussa, pätkä)(ns. Dome)
Jukka
[telegram]

Postby Jukka » Sat Feb 12, 2011 11:47 am

No, katsoin nyt kokonaan sen Jaakko & maailmanvalloittajat, Islanti. Siinä käytiin Nordic Housessa, mikä vastannee Helsingin Finlandiataloa merkitykseltään. Se on Alvar Aallon suunnittelema. Kokonaan. Muutama lautanen tai kippo Jaakon ja emännän pöydässä oli muuta kuin Aaltoa. Voidaankin katsoa Reykjavik-juttuja sillä silmällä.
Jukka
[telegram]

Postby jkntrimmed » Sat Mar 05, 2011 10:21 pm

Outoa ettei kukaan ole täällä kirjoittanut mitään FST5:llä 2011-02-15 tulleesta Islantilaisesta Päivävuorossa TV-sarjajaksosta, jossa oli kuin olikin Björk mukana. Tosin vain ehkä minuutin ajan yrittämässä päästä hotellin vessaan mutta kumminkin.

terv. jkn
jkntrimmed
[telegram]

Postby Huurre » Sun Mar 06, 2011 9:22 am

^ Äh, ja se on lähtenyt jo pois YLE Areenasta. Harmi. :(

Se Jaakko ja maailmanvalloittajat oli kyllä mielenkiintoinen. Tuli himo päästä Islantiin.
Huurre
[vespertine]

Postby Jukka » Sun Mar 06, 2011 11:47 am

Voi itku! Näin kyllä jälkikäteen, että jaksossa esiintyy kuuluisin islantilainen. Arvasin siis oikein. Mutta uusinta jäi näkemäti, vai oliko se just silloin mennyt. Vielä oikein klassinen vessakohtaus. "It is the peepy time." Istu ja pala!

Päivävuoro tuppaa menemään päällekkäin muiden ohjelmien kanssa jolloin se onkin joutunut menemään alle. Näin meillä - valitettavasti.
Last edited by Jukka on Sun Mar 20, 2011 10:08 am, edited 1 time in total.
Jukka
[telegram]

Postby elned » Sat Mar 12, 2011 5:15 pm

Outoa ettei kukaan ole täällä kirjoittanut mitään FST5:llä 2011-02-15 tulleesta Islantilaisesta Päivävuorossa TV-sarjajaksosta, jossa oli kuin olikin Björk mukana. Tosin vain ehkä minuutin ajan yrittämässä päästä hotellin vessaan mutta kumminkin.

terv. jkn
Itse Dagvaktinia kattelen kotona DVD:ltä (tuli ostettua kahen kuukauden Reykjavíkissa oleskelun aikana). Ja lopetin just Björk jakson (sen takia tännekin piti tulla kääntymään).

Norræna Húsiðista sen verran, että tuli kyllä ihan Suomifiilis, kun sisälle astui. Ovet ja ikkunat ja kaikki oli jotenkin niin kotoisasti laitettu. Ja kirjastossakin oli mukava selailla suomalaisia kirjoja ja leffoja.
elned
[telegram]

Postby Jukka » Sun Mar 20, 2011 10:11 am

Menettekö Mansesteriin? Vai odotetaanko mannermaista konserttia suurkaupungissa kuten Varsovassa?
Jukka
[telegram]

Postby Huurre » Fri Mar 25, 2011 3:15 pm

Minä en pääse minnekään. Jos Björk tulisi / olisi tullut Suomeen niin sitten olisin varmaan päässyt keikalle, mutta ei muuten.
________

http://www.youtube.com/watch?v=y6NGk0y2u5w

Lauri Ylösen Heavy-biisin videon kommenteissa on paljon juttua myös Björkistä.

"LIKE IT =) ...video really shows though that he is a huge fan of? Björk =)"

"good? job! BJORKISH!
remind me "human behavior" video clip, and music reminds me a bit modern talking"

"this is great,? didn't know Björk had a brother!"

"for the? clip+video it made me think of MGMT and bjork"

Lisäksi "parhaimmissa kommenteissa" on kommentti "2:01 Lauri looks like? Bjork))))". Kai hänessä ja Björkissä pientä samannäköisyyttä on. :D Ja Lauri Ylönenhän on suuri Björk-fani, eikös vain? Esim. Play Dead cover, minkä The Rasmus on tehnyt, on merkkinä siitä.
Huurre
[vespertine]

Postby Jukka » Fri Mar 25, 2011 3:33 pm

Joopa. Kylpä eli kylläpä. Niin, ei sinne Mansesteriin taija uskaltaa ajaa Kanaalitunnelin kautta autollakaan. Vääränpuoleinen liikenne vielä. Liekkö edes halvin tapa.
Varsovaan tai Berliiniin olisin kyllä vetässy autolla Via Balticaa. Mutta se ei siis käy? Ei tule. Edes ilman heiluria?

Latehan on vetässy faktat jonoon. Hieno juttu (katsomatta vielä)!
Jukka
[telegram]

Postby jkntrimmed » Sun Mar 27, 2011 9:58 pm

Olisi pitänyt tsekata 4um:ia useammin. Onneksi Manchesteriin oli vielä 13 päivälle lippuja, mutta olisin ollut sopivasti Lontoossa työmatkalla kesäkuun viimeisellä viikolla, joten konsertti olisi mennyt samaan syssyyn.

Mutta nyt ei tarvitse sumplia asiaa firmaan päin, täytyy vain löytää halvat lennot.

jkn
jkntrimmed
[telegram]

Postby Huurre » Mon Apr 11, 2011 6:55 pm

Muodin huipulle-ohjelman mainoksessa mainittiin Björk. Jaakko Selin sanoi jostakin asusta jotain sellaista, että: "ainoa henkilö, joka voisi käyttää tuota asua, on Björk". :D
Huurre
[vespertine]

Postby jkntrimmed » Wed Aug 24, 2011 10:28 pm

Soitetaanko radiossa millä kanavilla nyt Björkiä? En ole kovin paljoa ehtinyt seurailla. YLE X3M:n Poprepubliken ohjelmassa on ainakin soitettu Crystalline jo kolmena torstaina peräkkäin. Juontaja Nina Ijäs väitti viikko sitten olevansa Björkfani.

jkntrimmed
jkntrimmed
[telegram]

Postby Jukka » Fri Aug 26, 2011 10:10 am

Juu. ei kuulu eikä näy. kuuntelen radio puhetta, suomea ja ykköstä, eikä näissä ole kuulunut mitään. puheessa ei luonnollisestikaan muutakaan musiikkia!

suomi vetää sitä valtavirtaa. vaihtelevaa, jopa kasvattavaa, pop-klassikkoja sekaan, pahin junttikokeilukausi ohi. musiikkitoimittajat taas toimittamassa. mutta voisi hiukan venyttää sitä piiriä laajemmalle.

aikoinaan nuorisomusan seuranta loppui minulta kanavajakoon tai kyllääntymiseen siihen progetilutteluun , viimeistään punkkiin. siinä sitten sugarcubes meni pesuveden mukana, vaikka tiedotus oli riittävää.

kiitos vihjeestä, mulla häätyy sivistäytyä toisille kanaville.
Jukka
[telegram]

Postby jkntrimmed » Sun Sep 18, 2011 6:44 pm

Crystalline soitettiin jo viidennen kerran Poprepubliken ohjelmassa 15.9.

Kuunneltavissa ensi torstaihin asti yle arenassa:

http://arenan.yle.fi/haku//uusimmat/hak ... republiken

Muutenkin ohjelmassa paljon kiinnostavaa indie-musiikkia, soittolistat:

http://yle.fi/extrem/musik/latlistor.ph ... republiken

Ja tietenkin hyvää ruåtsinharjoitusta :)

jkntrimmed
jkntrimmed
[telegram]

Postby Huurre » Thu Sep 29, 2011 3:50 pm

YleX:llä tuli Björkin Army of Me, jota Marja Oulusta oli toivonut. ;D
Huurre
[vespertine]

Postby syreni » Mon Oct 03, 2011 10:56 pm

Heippis taas pitkästä aikaa!

Piti tulla tänne ihmettelemään tuota biophilian julkaisupäivää kun levykauppa äxän sivuilla sen sanotaan olevan 5.10. (eli huomenna !) Ei kai oo, eikö se ole 10.10.? Vai?
syreni
[debut]

Postby Huurre » Tue Oct 04, 2011 8:46 pm

No Levykauppa X:stä ei ikinä tiedä. :lol: Jos olet tilannut sen sieltä niin kyllä sen pitäisi huomiseksi tulla, jos kerran ovat sellaista luvanneet. Kävin katsomassa niiden sivuilta ja kyllä tosiaan 5.10 oli ilmoitettu päivämääräksi. :o

Ite odottelen omaa manualiani. :)
Huurre
[vespertine]

Postby jkntrimmed » Tue Oct 04, 2011 9:14 pm

Hiukan oudolta tuntuu tuo 5. päivä. Tosin ostin Helsingin keskustan Anttilasta Vespertinen aikoinaan jo perjantaina kun virallinen julkaisupäivä oli vasta seuraavana maanantaina.

jkntrimmed
jkntrimmed
[telegram]

Postby syreni » Wed Oct 05, 2011 11:45 pm

No Levykauppa X:stä ei ikinä tiedä. :lol: Jos olet tilannut sen sieltä niin kyllä sen pitäisi huomiseksi tulla, jos kerran ovat sellaista luvanneet. Kävin katsomassa niiden sivuilta ja kyllä tosiaan 5.10 oli ilmoitettu päivämääräksi. :o

Ite odottelen omaa manualiani. :)
No en harmi kyllä ollut tilannut levyä, enkä ole ehtinyt käydä liikkeessä katsomassa oisko sinne jo tullut biophilioita myyntiin. Täytynee malttaa vielä maanantaihin.
syreni
[debut]

Postby Huurre » Fri Oct 14, 2011 3:24 pm

"Rumba" on käynyt katsomassa Björkin keikan. Kyseinen lehtihän on aika omalaatuinen ja minusta jotenkin ala-arvoisesti aina arvostelee artisteja. Mutta katsokaahan tästä:

http://www.rumba.fi/agenttimme-iceland- ... eet-28282/

Plus sitten Biophilia on Rumban albumilistan 5.-11.10 sijalla 12.

http://www.rumba.fi/chisun-kun-valaistu ... een-28271/
Huurre
[vespertine]

Postby syreni » Fri Dec 02, 2011 11:56 am

Flowssa ensi vuonna? En kyllä usko ennenkuin näen, aina on tullut jotain estettä Suomen esiintymisille..
syreni
[debut]

Postby kiddi » Fri Dec 02, 2011 1:13 pm

olen virosta, puhun vähän suomea :D
kiddi
[homogenic]

Postby Jukka » Fri Dec 02, 2011 8:32 pm

^ trtchris, kiva tavata kielitaitoisia ihmisiä!

^^ joo se flow. tuli mieleen sama juttu. mutta jos ääni menee, niin ei voi mitään.
varakohteena n:o 1 open'er, gdynia, puola (etukäteisvara-!), sitten toi tanskan mikä se ny on...(dementia?), luulisi muihinkin lähimaihin tulevan, jos aikarakoa jää.
Jukka
[telegram]

Postby rastafa_88 » Sun Dec 04, 2011 10:15 am

^ trtchris, kiva tavata kielitaitoisia ihmisiä!

^^ joo se flow. tuli mieleen sama juttu. mutta jos ääni menee, niin ei voi mitään.
varakohteena n:o 1 open'er, gdynia, puola (etukäteisvara-!), sitten toi tanskan mikä se ny on...(dementia?), luulisi muihinkin lähimaihin tulevan, jos aikarakoa jää.
Ei nyt tänä kesänä ääni mene koska rouva :logo: tekee ainoastaan 8 festaria tänä kesänä. Ja niissäkin aina viikkojen välejä. Björk taisi itse tajuta että ei enää lähemmäs 50 kymppinen voi tehdä 18 kuukautisia kiertueita. Itse olin 2007 dameissa sen keikalla ja se oli loistava. Mutta sitten 2008 melt! Festarit niin huomas että nyt on liikaa keikkoja ja äänen pitää antaa levätä. Mutta mielenkiitoseksi jää nähdä miten se aikoo duunata biophilian festareille. Itse olin manchesterissä 4 keikalla ja kaikki olivat mahtavia ääni paremmassa kunnossa kuin 10 vuoteen. "one day" manu delagon hang rumpuilla on aivan uskomaton!
rastafa_88
[medúlla]

Postby syreni » Tue Dec 06, 2011 1:09 am

^ Olit neljällä keikalla manchesterissä?! Vautsi, uskon että oli mahtavaa :D Toivotaan nyt että ääni kestää ja muutenkin kaikki onnistuu ja Flown keikka toteutuu.
syreni
[debut]

Re: Suomalaisia?

Postby ascomm » Thu Jun 28, 2012 6:52 am

Onkos täältä moni menossa tuonne Flow festareille Björkin keikalle?
Minä olen.
ascomm
[debut]

Postby Huurre » Thu Jun 28, 2012 2:00 pm

En pääse koska täytän vasta 17. :?
Huurre
[vespertine]

Postby Jukka » Tue Jul 03, 2012 12:56 pm

Kylhän mun on ny tultava Helsinkiin Flow'iin, kun en kerta jaksanut/vittsinyt lähteä ajamaan Gdyniaan Puolaan. En taida olla ihan timmissä.
Jukka
[telegram]

Postby jkntrimmed » Thu Jul 12, 2012 6:58 pm

Minulla on neljän päivän lippu Flowiin. Viime vuonna en mennyt ja on jälkeenpäin kaduttanut. Nyt tietenkin kun Björk on esiintymässä, tämä on must muutenkin.

jkn
jkntrimmed
[telegram]

Postby Huurre » Sun Jul 22, 2012 8:51 am

Björkin vuoden 2008 Olympian konsertti tulee tänään YLE2:lta klo 22.42. :)

//Ole hyvä! Ja tosiaan, 22.32 eikä 22.42. :D
Last edited by Huurre on Sun Jul 22, 2012 9:16 am, edited 1 time in total.
Huurre
[vespertine]

Postby Jukka » Sun Jul 22, 2012 9:07 am

Hienoa! Kiitti ja kuitti! Minunkin piti paneman postia jo viikolla, mutta... uudella 4umilla ei ole vielä mennyt viesti läpi.

Asia vielä, toistan: TV2 tänään sunnuntaina klo 22.32, Björk, live, Volta, Pariisi, Olympia, 2008, tunti!
Jukka
[telegram]

Postby Huurre » Wed Jul 25, 2012 8:00 pm

Dancer in the Dark tulee 8. elokuuta YLE Teemalta klo 21.50, jos joltakulta ei löydy sitä kotoa. Neljä päivää ennen Björkin keikkaa. :)
Huurre
[vespertine]

Postby Jukka » Mon Aug 13, 2012 10:48 am

Björkin keikka Helsingin Flow-festivaalilla

- täsmäaloitus
- ääni timmissä, ärrä tuli puheessa ja laulussa just malliin B
- paljon vanhoja kipaleita Biophilian sekaan, samassa teemassa
- ei järjetöntä luukutusta, korvatulppia ei tarvinnut misaustornin edessä
- tumma kiiltävä luikeropuku, sama kuin aiemmin jossain
provinssissa
- aluksi "Takk" pari kertaa, sitten "Kitos", kerran jopa kovaa kuiskaten
"Kiitos" lähes kahdella i:llä
- vetoomus Pussy Riotin ja sananvapauden puolesta ja Declare...
- +15 C, tyyntä, pilvetön taivas, pari tähteä
- tykkäsin !
Jukka
[telegram]

Postby kiddi » Thu Dec 06, 2012 9:58 am

my finnish brothers and sisters, warm greetings to you from viro and hyvää itsenäisyyspäivää! :) <3
kiddi
[homogenic]

Postby Huurre » Thu Dec 06, 2012 10:15 am

Oh thank you kiddi! :)
Huurre
[vespertine]

Postby kiddi » Thu Dec 06, 2012 10:18 am

ole hyvä! :)
kiddi
[homogenic]

Postby rastafa_88 » Sun Dec 09, 2012 11:27 am

Onkos ketään tulossa Pariisin keikoille? Itse oon menossa vikalle keikalle maaliskuun 8.
rastafa_88
[medúlla]

Postby Jukka » Mon Oct 06, 2014 10:09 am

Moikka Huurre! Oltiin tänään tällä hetkellä ainokaiset tällä saitilla. Joten nostetaan asia niinsanotusti tapetille.
Jukka
[telegram]

Postby rastafa_88 » Mon Oct 06, 2014 10:17 am

Moikka Huurre! Oltiin tänään tällä hetkellä ainokaiset tällä saitilla. Joten nostetaan asia niinsanotusti tapetille.
mä oon täällä kans. Onks teistä kukaan lähössä ens keväänä nykiin kattomaan sen retrospetive of Björk.
Mä meen sinne V.I.P nä ja tapaan itse Björkin kun londeen sinne näyttelyyn Björkin Swan dressin mikä tuli ostettuu Lontoosta huutokaupasta.
rastafa_88
[medúlla]

Postby Jukka » Mon Oct 06, 2014 10:41 am

Wau! Sinä oletkin ollut VIP-luokassa sen puvun oston jälkeen. Oli hieno veto, nettihuutokaupassa ilmeisesti. Lämpimät terveiset Björkille!

Nykkiin en ole ollut menossa, kun en ole ollut koskaan Amerikassa. Mutta pannaan muistiin ja kuukkeloidaan halpislentoja sillä silmällä. Katsotaan sano räätäli...

Kahden viikon päästä menen "perunannostolomalle" Berliiniin ja ehdin toivottavasti näkemään Biophilia Liven elokuvateatterissa. Suomeen sitä ei näy eikä kuulu. Liettua on kansainvälisempi ja siellä se pyörii/pyöri.
Jukka
[telegram]

Postby Huurre » Mon Oct 06, 2014 1:40 pm

En huomannutkaan viestiäsi. No heräsipä tämäkin keskustelu taas vaihteeksi eloon :D

Itelläni ei kyllä ole toivoakaan päästä sinne näyttelyyn, valitettavasti. :/ Siispä odottelen vain uutta albumia, ja toivottavasti myös jonkin sortin kiertue tulee jotta sitten mahdollisesti pääsisin Björkin livenä näkemään - edes kerran elämässäni :)

Suomen elokuvateattereissa ei ilmeisesti missään näytetä sitä Biophilia live-dokumenttia?
Huurre
[vespertine]

Postby rastafa_88 » Mon Oct 06, 2014 2:23 pm

En huomannutkaan viestiäsi. No heräsipä tämäkin keskustelu taas vaihteeksi eloon :D

Itelläni ei kyllä ole toivoakaan päästä sinne näyttelyyn, valitettavasti. :/ Siispä odottelen vain uutta albumia, ja toivottavasti myös jonkin sortin kiertue tulee jotta sitten mahdollisesti pääsisin Björkin livenä näkemään - edes kerran elämässäni :)

Suomen elokuvateattereissa ei ilmeisesti missään näytetä sitä Biophilia live-dokumenttia?
Joo ei näytetä Suomessa Live keikkaa vaikka olin yhteydessä Finnkinoon. Mutta eihän tässä enää ole kun 2kk niin saa koko paketin Blu-Ray tai DVD tai digitalisessa muodossa, mutta onhan se ikävää että kaikissa muissa pohjoismaissa näkyy. Itse ajattelin koittaa nähdä isolla screenillä sen Thaimaassa kun sinne oon muutenkin menossa ens kuussa lomalle. Hauskinta mulla on kun oon jokaisella julkaistulla Biophilia DVD:llä ok ensin ''Thunderbolt'' youtube nään itteni sit Marocco, Fes keikka mitä näytettiin dokkarissa ''When Björk Met attenborough'' ( oli muuten hyvä afterparty siinä hotellilla mikä on vuoren päällä ja Max sai hommattua mulle rannekkeen et pääsi sisään) ja nyt kun katoin sen Lontoon trailerin niin siellä mä taas olin :lol:
rastafa_88
[medúlla]

Postby Apex » Mon Oct 06, 2014 2:28 pm

Oh, hyvää päivää!

Minä puhun vähän suomea ;D :P
Apex
[volta]

Website: https://www.instagram.com/crystalline_moon/?hl=de

Postby Huurre » Tue Oct 07, 2014 7:36 pm

Iltaa Apex :)
Huurre
[vespertine]

Postby Jukka » Mon Aug 03, 2015 12:32 am

Terrveiset Berlinistä!

Björkin keikka Zitadellessä oli tappavan pitkä, koska aluksi pari "kuuluisuutta" soitteli suomeksi sanottuna selvää sontaa kaksi tuntia. Soitto soi, vaikka artisti otti huikkaa putelista. Taisi tulla suurin osa lurituksista suoraan koneesta.

Björkin ääni oli hyvä, puku punainen etupuolijuhlamekko, takapuoli tavallinen - mekko - ja punaiset sukkikset. Kipaleet ei meikän makuun.

Paluumatkalla Matrixin edessä nujakkaa. Luiskaotsien porukka ei vissiin päässyt sisään tai heitettiin ulos ja yksi näistä pätkistä jäiselittelemään hiukka liian kauan, ehkä käsin, jolloin vahva musta järkkäri teki nopean syöksyn. Lattapäille annettiin vauhtia keveästi tönien, mutta ei tahtonut mennä viesti perille luupäähän.

Paikalle sujahti kaksi poliisiautoa, poliisit sitten kuuntelemaan "loukkaantuneiden ja loukattujen" entisten asiakkaiden selittelyjä. Pian tuli vielä iso Mersubussi poliisivahvennuksia, oikea mellakkamersu.

Puhun luiskaotsista siksi, että jos tyyppi on rosvonnäköinen, se myös tn. on.
Kukaan normaalikansalainen ei rupea olemaan eri mieltä sen vahvan ja nopean järkkärin kanssa. Johan sen sanoo itsesuojeluvaisto.
Mutta näiden pikkunilkkien pätkien pitää vissiin yrittää päteä, että pääsisi elämässä - so. rosmojoukossa - etiäppäin.

On kuulema melko yleistä Matrixissa. Se vetää myös lattapäitä.

Näitä kirjotteli yällä Oma Käsi
Jukka
[telegram]

Postby Jukka » Mon Oct 17, 2016 2:37 pm

no moi taas!
Tars vissiin hiukkaisen hölistä tälkii palstal, notta härmäläisten listasijoitus säilyy. jotta suomen kielen kunnioitus lähestulkoon kääntämiskelvottomana pysyy, vältän muiden Suomenkielen sanakirjan sanojen käyttöä-- perseilyä lukuunottamatta. Asiaan!

oliko kukaan lontoossa björkin keikalla, live tai video?

Minä en ruvennut vuovaamaan matkaa, majoitusta ja pilettiä. Royal albert hallin systeemiin liityin. berliiniin vois taas mennä perunannostolomalle, kun toi terveys taas sallii. riskihän siinä on, kun siellä just pidätettin se patahullu. joka meinas paukauttaa suolensa pellolle "jollain berliinin lentokentällä". Kovin montaa vaihtoehtoa ei ole.

suameksi tai savoksi, turisemisiin!
Jukka
[telegram]

Postby jkntrimmed » Fri Apr 28, 2017 5:43 pm

Hei!

pitkästä aikaa piti kurkistaa mitä 4umille kuuluu.

terv. jkntrimmed
jkntrimmed
[telegram]

Postby Jukka » Thu May 31, 2018 2:01 pm

pannaanpa tällekin vuodelle tilastomerkintä. ja onhan meitillä asijaakin!
Björk nääs tulee helsinkiin 17.7. konsertoimaan finlandia-talossa. huurre on jo pistänyt sanan kiertämään kuvien kanssa.
Jukka
[telegram]

Postby jvcx » Wed Feb 09, 2022 8:57 pm

pöö
jvcx
[debut]

x Users browsing this forum: No registered users