Suomalaisia?

Anything but English

Suomalaisia?

Postby Jenni » Fri Feb 04, 2005 2:46 pm

Onko ketään Suomesta kotoisin olevaa tai puhuuko kukaan suomea? Tahtoisin vain tietää.
Last edited by Jenni on Sat Feb 05, 2005 11:55 am, edited 1 time in total.
Jenni
[debut]

Postby jkntrimmed » Fri Feb 04, 2005 9:35 pm

On täällä varmaan ainakin kymmenen suomalaista ollut linjoilla.

jkn
jkntrimmed
[telegram]

Postby meo » Sat Feb 05, 2005 2:13 pm

Joo kyllä suomalaisia löytyy, ei tosin ketään tosi aktiivista. Hiljasta sakkia tunnutaan useimmiten olevan. Välillä kyllä toivois, että suomeksikin syntyis järkevää keskustelua, kun ei toi englanti aina oiken suju, mut kaikkea ei kai voi saada :P

:squid:
meo
[debut]

Postby jkntrimmed » Sat Feb 05, 2005 6:49 pm

Hali taitaa olla aktiivisin.

jkn
jkntrimmed
[telegram]

Postby olilka » Sun Feb 06, 2005 10:06 am

Ja minäkin pyörin täällä silloin tällöin! :duck:
olilka
[debut]

Postby hali » Sun Feb 06, 2005 10:13 am

\_o_/
hali
[debut]

Website: http://llwya.com

Postby Azgalor » Mon Feb 07, 2005 1:59 am

Hei ! Puhun Suomea, mutta vähän. Opin internetissä. :)

I'm looking for someone to help me to find some informations about the songs from the Kalevala on the site http://www.europeoftales.net/site/fi/fi.html . I know it's just a little website for European children to learn the culture of the other countries, but I really felt in love with those singers' voice (you can listen to them in the sections Tuonelan joella, Noidutun Hirven takaa-ajo, Kultainen neito).
So, do you know who are these singers ? Are the songs extracts from the Kalevala ? Can I find the translation of the lyrics anywhere ?
Azgalor
[debut]

Postby Yitsheêq » Mon Feb 07, 2005 3:30 am

dragonstea din tei? :shock:
Yitsheêq Noguera
Yitsheêq
[post]

Yahoo Messenger: yitsheeq@yahoo.com.mx

Postby Jenni » Wed Feb 09, 2005 10:44 am

Joo menin ihan sekaisin ja tämä viesti on turha enkä voi poistaa tätä.
Jenni
[debut]

Postby Jenni » Wed Feb 09, 2005 10:50 am

Azgalor: I don't know anything about Kalevala and I'm Finnish 8) Sorry
Jenni
[debut]

Postby isobel » Thu Feb 10, 2005 10:08 pm

yksi suomalainen ilmoittautuu. uusi naama täällä, en (vielä?) kovin aktiivinen..
isobel
[debut]

Postby lemppari » Thu Feb 24, 2005 6:04 pm

Hei ! Puhun Suomea, mutta vähän. Opin internetissä. :)

I'm looking for someone to help me to find some informations about the songs from the Kalevala on the site http://www.europeoftales.net/site/fi/fi.html . I know it's just a little website for European children to learn the culture of the other countries, but I really felt in love with those singers' voice (you can listen to them in the sections Tuonelan joella, Noidutun Hirven takaa-ajo, Kultainen neito).
So, do you know who are these singers ? Are the songs extracts from the Kalevala ? Can I find the translation of the lyrics anywhere ?
One of the songs is by Sanna Kurki-Suonio. You can find information about her in the internet. One of her albums is musta http://www.noside.com/Catalog/CatalogAl ... lbum_ID=81
lemppari
[debut]

Postby Azgalor » Fri Feb 25, 2005 4:21 pm

Kiitos. :) She sounds really great. :)
Azgalor
[debut]

Postby meo » Thu Mar 03, 2005 3:59 pm

Tämä on täysin aiheen vierestä, mutta kun nyt kerran istun tässä tietokoneen ääressä, niin voin yhtä hyvin kysyä tätä myös teiltä. Eli, selailin tänään uusinta (1/2005) Pohjola-Norden -lehteä, ja silmiini pisti kirjoitus "Här är Reykjavik", jossa kerrottiin islantilaisten "joulukirjatulvasta". Millä kielellä se on kirjoitettu? Islannilta se ei näytä, ja islantia on varmasti mahdotonta ymmärtää kouluruotsilla. Aluksi ajattelin sen olevan norjaa, sillä teksti ei ollut mahdottoman vaikeaa ymmärtää ja jokseenkin samanlaista kuin ruotsi. Verratessani sitä viereisellä sivulla olevaan (ilmeisesti) norjakieliseen juttuun, huomasin kuitenkin paljon eroavaisuuksia. Tanskaakaan se tuskin on, sillä vastaava juttu Tanskasta ("Här är Köpenhavn") oli ruotsiksi.

Tunnistaako kukaan jutussa käytettyä kieltä?
meo
[debut]

Postby Juliette » Wed Mar 09, 2005 8:43 pm

Ciao, olen suomesta myös.

Kaikkia ennakkoluulojani uhmaten päätin tänne rekisteröityä. Saa nähdä kirjoittelenko paljonkin vai hiljenenkö kokonaan. En aina oikein tuohon englantiini luota. Paikalla tulen kyllä oleskelemaan.

:)
Juliette
[debut]

Postby väinämöinen » Fri Mar 11, 2005 6:40 am

Hellurei.
Kai sitä pitää myös ilmoittautua.
väinämöinen
[debut]

Postby Fsityi » Tue Mar 15, 2005 7:07 pm

Vaihdoinpas käyttäjätunnusta, olen sama ihminen kuin keskustelun aloittaja. Liittyi hirveästi mutta kun teki niin mieli sanoa se jonnekin.
Fsityi
[debut]

Postby Fallen Adam » Wed Mar 16, 2005 12:00 pm

No moro
pitää sitä kait ilmoittautua.... viittiikö joku muuten kertoa miten tää kuvanliitämis systeemi toimii ku tää on ihan erilainen ku tuolla 9InchNails.com:issa (tunnettaan myös PI:nä)

Azgalor
If I have enough energy I can try to translate some of these songs....I have 3copies of Kalevala, meaning that I'probably am able to find these song's that you mentioned...
But I'll get back to you later on.. :duck:
Fallen Adam
[bastards]

Website: http://fallenadam.livejournal.com/

Postby NewSecrets » Fri Mar 18, 2005 5:02 pm

Yksi lisää...
NewSecrets
[debut]

Website: http://youtube.com/reeffrog

Postby Fallen Adam » Fri Mar 18, 2005 10:25 pm

Ykskään mun ystävistä ei kuuntele Björkin musaa..tai edes mitään vastaavaa
joten..kartotetaanpa mistä kaikki on...Mää tuun Kälviältä..asun nykyään Riihimäellää...

RSVP
Fallen Adam
[bastards]

Postby olilka » Sat Mar 19, 2005 10:39 am

kartotetaanpa mistä kaikki on...P
Jep jep. Espoossa asustelen tällä hetkellä.
olilka
[debut]

Postby saaraemilia » Sat Mar 19, 2005 4:32 pm

kotoisin hämeenlinnasta mutta nyt pari vime vuotta asunu helsingissä.
en ole mäkään moneen björkistä pitävään näinä kohta seitsemänä vuonna törmänny. lähinnä saan sellatteita 'sä oot ihan sekaisin' katseita ja kommentteja kun ihmiset näkee mun levyhyllyn ja muun b krääsän.
pari viikkoa sitten tutustuin yhteen oikein mukavaan tyttöön joka myös diggailee ja se on huomenna tulossa mulle kylään kuunteleen levyjä. oikein virkistävää keskustella beestä ja kuulla toisin kommentteja ku en jaksa enää täällä forumilla kirjotella enkä edes omista nettiä kotona...
toisaalta on ihan kiva juttu et b on mun omissa piireissä se 'mun juttu', mutta olis kiva joskus keskustella siitä jonkun kanssa.

-saara
saaraemilia
[post]

Postby hali » Sat Mar 19, 2005 4:38 pm

helsinki, ja hmm, lähes kaikki tuttavani pitävät björkistä.
hali
[debut]

Website: http://llwya.com

Postby saaraemilia » Sat Mar 19, 2005 8:34 pm

helsinki, ja hmm, lähes kaikki tuttavani pitävät björkistä.
mä tunnen näköjään ihan väärät ihmiset.

-saara :aifol:
saaraemilia
[post]

Postby Crocitans » Sun Mar 20, 2005 11:16 am

Hullo, mäki luurailen täällä... Ite olen törmänny lähinnä negatiivisiin asenteisiin Björkiä kohtaan, ykski tuttu koulusta sano niinkin ystävällisesti kuin "Ai kuunteleksä Björkiä? Sehän on ihan tajutonta paskaa!" Äitini kyllä tykkää jostain tietyistä biiseistä, varsinkin Debutilta. :shifty:
Crocitans
[debut]

Postby isobel » Sun Mar 20, 2005 4:30 pm

Helsingistä olen. Björk on porukoissa "se mun juttu", monet ovat vain todenneet, etteivät kertakaikkiaan ymmärrä. Olen kyllä törmännyt myös sellaisiin jotka ovat pitäneet mutta yleensä saan kuitenkin kuunnella beetä omissa oloissa tai kuulokkeilla.
isobel
[debut]

Postby Maissi » Sun Mar 20, 2005 7:00 pm

Alastarolta olen kotoisin, Helsingissä nyt opiskelut.

'Sä oot ihan sekaisin' -kommentteja kuulen jatkuvasti, mutta kyllähän niitä Björkin (+muun hyvän musiikin) kuuntelijoitakin löytyy, välillä yllättävissäkin tilanteissa. Ja pitkäaikaisella siedätyshoidolla olen saanut muutamia Björk-vihaajiakin sietämään hänen musiikkiaan. :mrgreen:
Maissi
[debut]

Website: http://www.livejournal.com/users/maissi/

Postby Janni » Mon Mar 21, 2005 6:33 am

Mä asun korvessa.
Ainakin monet mun kaverit ainakin jossain määrin tykkää Björkistä, ainakaan ei vihaa. Ja mamikin joistain lauluista, oikeestaan niin mä "löysinkin" B:n, ku meiän hyllyssä oli Debut, ja mä aina ajattelin, et pitäs kuunnella sitä, ja sit eräänä kauniina päivänä mä tein sen!
Ja sit ostinkin muutki cd:t jne.

Kerran kylläki ku mä päätin kuunteluttaa yhellä mun kaverilla, joka ei hirveesti kuuntele musaa, mun lempi bändejä ja artisteja, ni ku se kuuli B:tä, se oli silleen "Ai, tää onki nainen! Mä aina luulin et se on mies!"
Janni
[post]

Postby Fsityi » Mon Apr 04, 2005 6:14 pm

Minä tulen Alajärveltä, ja tiedän jo etukäteen ettei kukaan ole kuullut koko paikasta :b mutta joo, suht lähellä Seinäjokea. Vielä lähempänä Lapuaa.

Kaverit sanoo yleensä "ai mikä? Björk? kuka se on?" tai "ai se jolla on se video jossa se on jossain meressä? se on ihan outo" tj. Jotain sellaisia kavereita on jotka ei ole kuulleet Björkin musaa mutta haluaisivat. Uskon että voisivat tykätä kun muutenkin pitävät aika paljolti samanlaisesta musiikista kuin minä. Mutta itse en niille voi Björkiä soittaa kun asuvat niin kaukana :(
Nyt isosisko on kuitenkin oppinut pitämään Björkistä josta ei ennen tykännyt erityisemmin. Hyvä juttu.
Fsityi
[debut]

Postby Fallen Adam » Mon Apr 04, 2005 10:03 pm

Sain toissa päivänä yhen mun kaverin ostamaan :album6: :n! :wink:
Soitin sen sille perjantaina ja se ilmotti että "tässä on mielenkiintonen ääni maailma".
Lauantaina se sit osti sen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fallen Adam
[bastards]

Postby Janni » Tue Apr 05, 2005 9:26 am

Se on aina hienoo kun saa valistettua ihmisiä.

Mun pikkusisko kylläkin valistuu vähän liikaakin, aina kun mä innostun jostain, se tulee kohta perässä... :roll:
Mut nykyään se on alkanu onneks löytää omiakin juttuja, mä vihaan näitö "kuin kaksi marjaa" -juttuja...
Janni
[post]

Postby Fsityi » Tue Apr 05, 2005 1:22 pm

Minun pikkusiskoni pyysi yksi ilta "levyä, jolla on kiinnostavia kappaleita joita kuunnellessa on pakko kuvitella eri ihmisiä laulamaan niitä sekä joku unettava kappale". Annoin sille Postin. (unettava kappale tietysti Headphones) Se taisi tykätä siitä :blackduck:
Fsityi
[debut]

Postby Avalokiteshvara » Tue Apr 05, 2005 7:31 pm

Taas yksi suomalainen inetin kiemuroissa lisää.
Helsinkiläinen...ainakin vielä.
Avalokiteshvara
[debut]

Postby Janni » Thu Apr 07, 2005 8:53 am

tervetuloa vain. :)
Janni
[post]

Postby meo » Sat Apr 09, 2005 12:37 am

Minä tulen Alajärveltä, ja tiedän jo etukäteen ettei kukaan ole kuullut koko paikasta :b mutta joo, suht lähellä Seinäjokea. Vielä lähempänä Lapuaa.
hahahah olen kuullut Alajärvestä ja jopa käynytkin siellä kerran! Lapualta olen minä kotoisin. Laakeeta laakeeta. Ja vähän Björkin kuuntelijoita. Mun kaveriporukas on pari jotka pitää Björkin musiikista, mut en tiedä kuinka paljon. Itte elän sillä (tai siltä ainakin tuntuu välillä). Muutkin suhtautuu siihen tosi kivasti, ei mitään negatiivista. Korkeintaan jotain "aika hassu/ihmeellistä/erikoista" -kommenttia. Kotoväki on vastahakoisempi, mut ei nekään mua tuomitse, sanoo vaan et "joo toi on sitä tavallista sua" tai "se on sitä sun tyylistä" jne jne... Monet on kyllä Björkistä kuulu, mutta ei kai oo vaivautunu kuuntelemaan. Sääli niitä...
meo
[debut]

Postby Janni » Mon Apr 11, 2005 8:38 am

hahahah olen kuullut Alajärvestä ja jopa käynytkin siellä kerran! Lapualta olen minä kotoisin. Laakeeta laakeeta. Ja vähän Björkin kuuntelijoita. Mun kaveriporukas on pari jotka pitää Björkin musiikista, mut en tiedä kuinka paljon. Itte elän sillä (tai siltä ainakin tuntuu välillä). Muutkin suhtautuu siihen tosi kivasti, ei mitään negatiivista. Korkeintaan jotain "aika hassu/ihmeellistä/erikoista" -kommenttia. Kotoväki on vastahakoisempi, mut ei nekään mua tuomitse, sanoo vaan et "joo toi on sitä tavallista sua" tai "se on sitä sun tyylistä" jne jne... Monet on kyllä Björkistä kuulu, mutta ei kai oo vaivautunu kuuntelemaan. Sääli niitä...
No mun kotona ne oikeestaan ihan tykkää Björkistä, ainakin mami tykkää Venus as a boysta. (ja siis meillä oli Debut ihan ilman et mä olin hommannu sen)
Mut ku isi on aika musiikki-valveutunut (se on säveltäjä) ni se yleensäkin seuraa aika paljon musa maailmaa ja on kiinnostunu ja tykkää monenlaisesta.
Se sano et meil ois ollu muitaki ku Debut, mut en mä kyllä ikinä oo löytäny...paitsi nyt ku mä ostin.
Janni
[post]

Postby tikkto_89 » Mon Apr 11, 2005 5:39 pm

Ohoh! En ole tajunnut "Mother Tongue" osastolla paljon käydäkään, mutta kuin sattuman kaupalla täältä löytyikin suomalaisia! Elikkäs täällä Iisalmelainen suht koht nuori (kuten näkyy) Björk-fani (Iisalmi on sitten jossain täällä Keski-Suomessa, aika peräkorvessa.) Suosikkilevyt :album2: & :album4: . 4umilla vierailen aika harvoin, kun kaikki muut tekemiset tuppaavat päälle (kuten näkyy sekin). Peruskoulua päättämässä olen, ja yhden kaverini sain käännytettyä :logo: -faniksi, kaikki muut on ihan järkyttyneitä tyyliin "miten joku voi kuunnella tuommosta". Mikäs on meininki? (Kaikki taitaakin olla vähän minua vanhempia...tai melkein kaikki...) :)
tikkto_89
[debut]

Postby Janni » Tue Apr 12, 2005 1:03 pm

Ohoh! En ole tajunnut "Mother Tongue" osastolla paljon käydäkään, mutta kuin sattuman kaupalla täältä löytyikin suomalaisia! Elikkäs täällä Iisalmelainen suht koht nuori (kuten näkyy) Björk-fani (Iisalmi on sitten jossain täällä Keski-Suomessa, aika peräkorvessa.) Suosikkilevyt :album2: & :album4: . 4umilla vierailen aika harvoin, kun kaikki muut tekemiset tuppaavat päälle (kuten näkyy sekin). Peruskoulua päättämässä olen, ja yhden kaverini sain käännytettyä :logo: -faniksi, kaikki muut on ihan järkyttyneitä tyyliin "miten joku voi kuunnella tuommosta". Mikäs on meininki? (Kaikki taitaakin olla vähän minua vanhempia...tai melkein kaikki...) :)
Ihanaa! Vihdoin mä saan olla joitakin vanhempi! Koko aikasemman elämäni mä oon aina ollu nuorempi, mut nykyään mä oonkin vanha! Jes!
Janni
[post]

Postby Fallen Adam » Mon Apr 18, 2005 4:41 pm

ootte varmaan huomannu että oon tässä viime aikoina puhunu jostaki ihan muusta yhtyeestä ku :logo: :stä :o :lol:
Mutta kysymys, ketään lähössä Provinssiin?
Fallen Adam
[bastards]

Postby saaraemilia » Thu Apr 21, 2005 7:49 pm

ootte varmaan huomannu että oon tässä viime aikoina puhunu jostaki ihan muusta yhtyeestä ku :logo: :stä :o :lol:
minä.

-saara :aifol:
saaraemilia
[post]

Postby meo » Thu Apr 21, 2005 9:10 pm

En jättäisi väliin mistään hinnasta!
meo
[debut]

Postby Fallen Adam » Fri Apr 22, 2005 1:22 pm

Niin sitä pitää! 8)
Mä suostuttelin porukat maksaan mun lipun...synttärilahjana! :hyper:
Fallen Adam
[bastards]

Postby tikkto_89 » Fri Apr 22, 2005 4:37 pm

Ihanaa! Vihdoin mä saan olla joitakin vanhempi! Koko aikasemman elämäni mä oon aina ollu nuorempi, mut nykyään mä oonkin vanha! Jes!
Niin se aika kuluu! :)
Tarkotus olis, mikäli saadaan kaveriporukalla tarpeeks rahaa kasaan. (Siitä tuliskin sitten eka vakavasti otettava keikkareissuni, kun viimeks kävin tokaluokalla kattomassa Fröbelin Palikoita! Go me!) Myös lappiin olis tarkotus mennä patikoimaan ens kesänä :)
tikkto_89
[debut]

Postby Maissi » Fri Apr 22, 2005 4:49 pm

Mä jätän väliin. Metsästelen sitten Reykjavíkistä kivoja keikkoja.
Maissi
[debut]

Postby Fallen Adam » Fri Apr 22, 2005 4:51 pm

just! Ei käy yhtään kateeks!
*puren sua pohkeeseen* :roll:
Fallen Adam
[bastards]

Postby olilka » Fri Apr 22, 2005 4:55 pm

Epäreilua..

*haukkaa toisesta pohkeesta*

:lol:
olilka
[debut]

Postby Maissi » Fri Apr 22, 2005 5:14 pm

Epäreilua..

noh heih apua.
*lentää karkuun*
Maissi
[debut]

Postby meo » Fri Apr 22, 2005 7:26 pm

Huoh... toiset voi olla ärsyttävän onnellisia :( mutta kyllä munkin aika kai joskus tulee - sormet ristissä odottelen lottovoittoa. :roll:
meo
[debut]

Postby Fallen Adam » Sat Apr 23, 2005 12:10 pm

Epäreilua..

noh heih apua.
*lentää karkuun*
Ei onnaa!
*tarttuu vasemmasta kädestä ja estää leijumasta juuri niinkuin tiilet eivät leiju*
Fallen Adam
[bastards]

Postby Crocitans » Sat Apr 23, 2005 7:20 pm

Yäääh! Tahtoo Reykjavíkiin! Ihan epistä! Saan raivokohtauksen ja alan sylkeä vaahtoa! ...Mutta joo, pidä sä sentään hauskaa siellä! :naughty:
Crocitans
[debut]

x Users browsing this forum: No registered users