dutchies!!!

Anything but English

Postby Voltabulous » Fri Jul 03, 2009 2:58 pm

Ja heel goed! jammer van de extra cuts in de DVD die nog wel op de tracklist staan...zoals dull flame :shock: :cry:
Ik heb de video en audio van Dull Flame maar alleen van de Reykjavik gig :naughty:
Voltabulous
[medúlla]

Postby Voltabulous » Tue Jul 07, 2009 3:49 pm

Vanavond herdenking Michael Jackson!

Nederland 3 van 18.30u tot 20.30u

:cry:
Voltabulous
[medúlla]

Postby effexor » Wed Apr 14, 2010 8:41 pm

Zijn er Nederlanders nog steeds? *bump*
effexor
[vespertine]

Postby eisbaer » Fri Apr 16, 2010 9:57 am

We zijn er nog wel, maar ik geloof niet zo heel veel meer, of niet meer zo vaak.
Er gebeurt ook niet zo veel op dit moment
:?

groetjes, Meta
eisbaer

Postby Jumpy_High » Fri Apr 16, 2010 7:34 pm

Jaja, we zijn er nog. Er is alleen helaas niet zoveel nieuws meer te melden over Björk. Sinds Medúlla is het een beetje ingezakt met nieuws omtrent Miss B.
Jumpy_High
[post]

Website: http://www.myspace.com/degrue

Postby eisbaer » Sat Apr 17, 2010 1:50 pm

(ik denk dat je :album10: Volta :album10: bedoelt)
eisbaer

Postby Jumpy_High » Mon Apr 19, 2010 2:25 pm

Nou, met Volta is het weer een klein beetje drukker geworden. Maar dat is meestal zo. Een artiest brengt een album uit en dan is het weer heel even spannend en actief, en dan zakt het later als een plumpudding weer in :dizzy:
Jumpy_High
[post]

Postby eisbaer » Thu Apr 22, 2010 10:53 am

Ik kan me anders de opwinding van het concert in het Westerpark nog wel herinneren hoor :hyper:

Meta
eisbaer

Postby Voltabulous » Fri Apr 30, 2010 8:14 am

Fijne Koninginnedag allemaal! :D

Laten we hopen dat ie dit jaar weer normaal verloopt...
Voltabulous
[medúlla]

Postby Voltabulous » Wed Jun 09, 2010 11:51 am

Wel allemaal stemmen vandaag he!? ;D
Voltabulous
[medúlla]

Postby Gerritsón » Wed Jun 09, 2010 10:05 pm

goed dat je het zegt, daar zullen de 5 Nederlanders die hier vandaag komen flink wat aan hebben!
Gerritsón
[debut]

Website: http://www.youtube.com/user/GerbenGroeneveld?feature=mhum

Postby Voltabulous » Sat Jun 12, 2010 1:27 pm

goed dat je het zegt, daar zullen de 5 Nederlanders die hier vandaag komen flink wat aan hebben!
:lol: HAHA I know. Ik was de laatste die hier gepost had met Koninginnedag dus ik dacht al: zal wel geen reactie krijgen maar toch eentje dan... Hoera!

;D
Voltabulous
[medúlla]

Postby eisbaer » Sat Jun 19, 2010 4:44 pm

Hey,

Ik denk dat dat meeste nederlandse fans niet (meer) op het Björk forum zitten. Vraag me wel af waar die 10.000 mensen van het laatste concert dan naar toe gaan voor hun info :)

Laatst weer naar Volta geluisterd, als je hem een tijdje niet hebt gehoord, vallen je nu weer andere dingen op. Zoals My Juvenile, wat altijd een beetje wegvalt tegenover Declare Independence. Maar nu viel hij me wel op. En wat blijft Dull Flame mooi :love: !

Groetjes, Meta
eisbaer

Postby polyconsoler » Sat Jul 31, 2010 12:00 pm

En wat blijft Dull Flame mooi :love: !
Ben momenteel m'n collectie aan het digitaliseren, dus dan maar ook weer lekker luisteren. Dan kom je inderdaad ook de dingen tegen die je niet iedere keer luistert... Erg lekker allemaal :hyper:
Tegen de tijd dat ik klaar ben mag d'r wel weer eens iets verschijnen!
polyconsoler
[debut]

Postby Andy[en-die] » Sat Nov 20, 2010 10:19 pm

Better yet, laat d'r weereens een concert geven in Nederland! Maar dat zal nog lang kunnen duren helaas..
Andy[en-die]
[telegram]

Postby Voltabulous » Wed Dec 01, 2010 6:20 pm

Better yet, laat d'r weereens een concert geven in Nederland! Maar dat zal nog lang kunnen duren helaas..
Ik hoop op 2012/2013. En graag weer eens keer binnen als het effe kan haha, zoals in de Stopera in 2001.

:)
Voltabulous
[medúlla]

Postby Gerritsón » Wed Dec 01, 2010 8:19 pm

Jullie boffen maar dat jullie haar live hebben kunnen zien. Ik leerde haar pas na Volta kennen :'(
Gerritsón
[debut]

Postby eisbaer » Mon Dec 06, 2010 11:05 am

Beter laat dan nooit :)
Dan heb je een boel oude albums om te ontdekken, ook leuk! En films, oude Sugercubes en b-kantjes enzo. Wat vind je van die oude dingen?

Maar als ze nog eens komt, moet je zeker gaan. Ik ben al fan sinds Debut, maar had haar pas voor het eerst live gezien in 2001, op de een of andere manier liep het steeds mis. Nu heb ik haar vier keer gezien, maar had dus veel meer kunnen zijn :P

Groetjes, Meta
eisbaer

Postby Gerritsón » Mon Dec 06, 2010 11:31 am

het is waar dat er een hele wereld aan Björk muziek viel te ontdekken, en dat heb ik ook gedaan :)
Gerritsón
[debut]

Postby far & away » Mon Dec 06, 2010 10:10 pm

I like the dutch actor called Henning Baum. <3 Anyone knows him? :oops:
far & away
4um vip

Website: http://i41.tinypic.com/2vrwq50.jpg

Postby polyconsoler » Sun Dec 12, 2010 9:57 am

He's German... not Dutch :P
polyconsoler
[debut]

Postby Thierry » Tue Dec 14, 2010 1:39 pm

Hallo allemaal !!

Ik dacht laat ik hier ook maar even posten...

Gr Thierry
Thierry
[debut]

Postby Voltabulous » Sat Dec 18, 2010 5:41 am

Hallo allemaal !!

Ik dacht laat ik hier ook maar even posten...

Gr Thierry
Welkom Thierry! :)
He's German... not Dutch :P
Haha ja, zo typisch dat zveel buitenlanders (vooral Amerikanen) denken dat wij Duitsers zijn. We live in Germany and speak Dutch and Amsterdam is a country too! haha.

;D
Ik ben al fan sinds Debut, maar had haar pas voor het eerst live gezien in 2001, op de een of andere manier liep het steeds mis. Nu heb ik haar vier keer gezien, maar had dus veel meer kunnen zijn :P

Groetjes, Meta
Ik ook! :love: Herinner me dat ik op zolder zat voor een grote bruine, nog kast van een tv en ik voor het eerst de video voor Human Behaviour zag op de toen nog coole MTV. Ik rende die zelfde middag nog naar de platenzaak voor "de single van die zangeres van die clip met die beer" haha. Have been hooked ever since. ;D
Voltabulous
[medúlla]

Postby Gerritsón » Sat Dec 18, 2010 1:17 pm

Herinner me dat ik op zolder zat voor een grote bruine, nog kast van een tv en ik voor het eerst de video voor Human Behaviour zag op de toen nog coole MTV. Ik rende die zelfde middag nog naar de platenzaak voor "de single van die zangeres van die clip met die beer" haha.
dat wil ik oooooooooooook :cry:
Gerritsón
[debut]

Postby Jumpy_High » Sat Dec 18, 2010 10:59 pm

Ik heb haar eind 2001 leren kennen toen ik zat te zappen en per ongeluk op MTV (of TMF, weet ik niet meer zeker) tegen kwam. Ik weet tot op de dag van vandaag niet meer welk liedje dat was (ik denk toch Pagan Poetry) maar het heeft er wel voor gezorgd dat Björk sindsdien #1 is bij mij ;)

Helaas was dat een maand of 2 na haar optreden in de Stopera dus ik baalde wel. Heb het goed kunnen maken in Amsterdam ;)
Jumpy_High
[post]

Pinkpop 1994

Postby polyconsoler » Sun Dec 19, 2010 8:18 am

Ik heb haar eind 2001 leren kennen toen ik zat te zappen en per ongeluk op MTV (of TMF, weet ik niet meer zeker) tegen kwam.

Helaas was dat een maand of 2 na haar optreden in de Stopera dus ik baalde wel. Heb het goed kunnen maken in Amsterdam ;)
Pinkpop 1994, was er helaas niet zelf, maar zag d'r op tv. Vriend van me had een cassette van d'r :album1:, dus meteen geleend en m'n walkman op...
Tijden zijn veranderd, nu loop ik met d'r hele collectie op een iPod rond :D

...en dat concert in de Stopera was echt helemaal tegek!
polyconsoler
[debut]

Postby meisbaer » Fri Dec 31, 2010 12:11 am

Hey!

Leuk dat er toch nog nederlanders zijn :wink:

Ik was van de week met een vriendin naar de fototentoonstelling van Nan Gooding geweest in Rotterdam. Haar foto's zijn niet altijd mijn "cup of tea" maar één van de installaties had "A prayer of the heart" als soundtrack eronder. Dat was echt heel erg apart en mooi. Alleen waren de foto's wel erg intiem van stelletjes (you get the picture). Ik denk persoonlijk dat "cocoon" eigenlijk beter had gepast. Maar wel apart om zoiets aparts van Björk te horen in een museum...

Groetjes, Meta (voormalig eisbaer, door emailveranderincidentje nu meisbaer :oops: )
meisbaer
[selmasongs]

GELUKKIG NIEUWJAAR!

Postby polyconsoler » Sat Jan 01, 2011 9:37 am

GELUKKIG NIEUWJAAR :hyper:

Met de wens dat er maar snel weer eens iets Björk's mag uitkomen...
polyconsoler
[debut]

Postby Voltabulous » Tue Mar 08, 2011 9:39 am

Kiekeboe! :shifty: :mrgreen:
Voltabulous
[medúlla]

Postby Germanyon » Mon May 09, 2011 5:51 pm

where is the german topic in mother tongue? can't find : (
Germanyon
[dr9]

Re: GELUKKIG NIEUWJAAR!

Postby polyconsoler » Sun May 29, 2011 5:58 pm

GELUKKIG NIEUWJAAR :hyper:

Met de wens dat er maar snel weer eens iets Björk's mag uitkomen...
Een vooruitziende blik... Zou het dan eindelijk weer gaan gebeuren.... kan niet wachten!
polyconsoler
[debut]

Postby Minsachan » Tue Jul 19, 2011 4:58 pm

Nog een Nederlander meldt zich! :D
Minsachan
[debut]

Website: http://www.minsachan.deviantart.com

Postby Proddukd » Mon Sep 19, 2011 3:57 pm

deze thread is nogal dood geloof ik..... op de laatste pagina staat iets oven gelukkig nieuwjaar... ik bedoel maar.... XD
Proddukd
[selmasongs]

Website: http://3849.bandcamp.com

Postby meisbaer » Sat Oct 08, 2011 8:14 pm

Hoi allemaal!

Ik dacht, de nieuwe cd is uit in Nederland, laat ik maar eens hier wat posten. Wat vinden jullie ervan? Ik ben hem nu voor de tweede keer aan het luisteren, en ik vind vooral de wat donkere liedjes (Thunderbolt en Hollow) erg goed.

Maar aangezien ik alleen crystalline, cosmogony en moon al eerder had gehoord (een of twee keer) moet ik nog een paar keer luisteren voordat ik er echt iets over kan zeggen. Het is wel een beter gebalanceerd album geworden dan Volta, het heeft een goede flow. Altijd grappig dat ze het een-na-laatste liedje hard maakt, en het laatste zacht. Ik geloof niet dat ze dat ooit niet heeft gedaan.

De extra drie nummers van de digipak zijn die extra euro wel waard, Náttúra klinkt op cd fijner dan op een mp3

Oh, ik was trouwens bij mijn familie en mijn zus had een artikel van de Volkskrant bewaard (van augustus) en mijn ouders van de Trouw van afgelopen woensdag. Grappig dat ze dat automatisch doen :love: .
Als jullie het willen lezen, dan kan ik ze wel scannen?

Op nu.nl staat een review
http://www.nu.nl/cd-recensies/2635206/b ... hilia.html, ze krijgt vier sterren. Er zullen deze week nog wel meer recensies komen denk ik. Ik denk dat ze met deze cd best een boel aandacht gaat krijgen in de wat 'serieuzere' media.

Groetjes, Meta
meisbaer
[selmasongs]

Postby Proddukd » Sat Oct 08, 2011 8:28 pm

Hoi allemaal!

Ik dacht, de nieuwe cd is uit in Nederland, laat ik maar eens hier wat posten. Wat vinden jullie ervan? Ik ben hem nu voor de tweede keer aan het luisteren, en ik vind vooral de wat donkere liedjes (Thunderbolt en Hollow) erg goed.

Maar aangezien ik alleen crystalline, cosmogony en moon al eerder had gehoord (een of twee keer) moet ik nog een paar keer luisteren voordat ik er echt iets over kan zeggen. Het is wel een beter gebalanceerd album geworden dan Volta, het heeft een goede flow. Altijd grappig dat ze het een-na-laatste liedje hard maakt, en het laatste zacht. Ik geloof niet dat ze dat ooit niet heeft gedaan.

De extra drie nummers van de digipak zijn die extra euro wel waard, Náttúra klinkt op cd fijner dan op een mp3

Oh, ik was trouwens bij mijn familie en mijn zus had een artikel van de Volkskrant bewaard (van augustus) en mijn ouders van de Trouw van afgelopen woensdag. Grappig dat ze dat automatisch doen :love: .
Als jullie het willen lezen, dan kan ik ze wel scannen?

Op nu.nl staat een review
http://www.nu.nl/cd-recensies/2635206/b ... hilia.html, ze krijgt vier sterren. Er zullen deze week nog wel meer recensies komen denk ik. Ik denk dat ze met deze cd best een boel aandacht gaat krijgen in de wat 'serieuzere' media.

Groetjes, Meta
meh.. ik vind het album niet echt spannend.. 't album zit niet echt beter in mekaar dan volta, dit album heeft ook virus en crystalline en die zijn niet zo donker/duister [whatever] als bijvoorbeeld dark matter, hollow, en volta had meer verhaal [earth intruders: ik ga op reis; wanderlust: ik ben op reis; pneumonia: ik heb een longonsteking opgelopen van het in de regen lopen e.d.; declare independence: ik ga mijn eigen land starten; my juvenile: ik heb een kind om voor te zorgen na al dat reizen]
biophilia heeft wel 't idee van moleculen en sterren, maar dat wil niet zeggen dat 't beter bij elkaar hangt..
dat solstice na mutual core komt is wel logisch eigenlijk, je moet een album niet afsluiten met een hard/snel nummer, want dan zit je daar helemaal in en dan is het album afgelopen, een album moet je rustig afsluiten.
plus, ik vind het album niet experimenteel genoeg om 't te blijven luisteren, ik vind de album versie van crystalline echt een mislukking, virus is een te makkelijk nummer qua tekst, in moon gbruikt ze 17/8 maat en dan gebruikt ze een toonladder.. meh...
niet mijn album..
Proddukd
[selmasongs]

Postby meisbaer » Sat Oct 08, 2011 9:19 pm

Ieder zijn ding. :)

Ik heb hem nu nog maar twee keer geluisterd, maar ik vind zelf dat Biophilia niet zo in schizofreen overkomt als Volta. Daar heb je aan de ene kant liedjes als innocence en declare independance (harde technobeats), aan de andere kant vertabrea en dull flame (blazers, mooie drums), een aan nog een andere kant my juvinile en pneumonia (ingetogen). Het is een soort Post-idee, een soort collage van inspiratie, inderdaad een soort reis langs allerlei verschillende indrukken. Biophilia heeft voor mij dus meer een eenheidsgevoel, dezelfde kleur, klank als je het zo zou kunnen zeggen. Niet dat de ene cd beter is dan de andere, gewoon anders!

Ik vind Biophila eigenlijk weer een logisch vervolg op haar vorige albums, je hoort er een beetje medulla in, wat drawing restraint 9 en aardig wat Volta. Dat vind ik altijd erg interessant, om te zien; hoe ze van A naar B gaat (of C of D).

Ik zei trouwens niet dat ik heel Biophila duister vind, alleen dat ik me op dit moment het meest aangetrokken voel naar die wat donkerdere liedjes! Zal wel aan het weer liggen :P

Maar zoals ik vaak tegen mensen zeg, er zijn net zoveel soorten Björk fans als dat ze liedjes heeft :mrgreen:

Groetjes, Meta
meisbaer
[selmasongs]

Re: dutchies!!!

Postby Artificial Soul » Fri Jul 20, 2012 10:27 am

Zo, da's lang geleden! :D

Ik was een aantal jaar geen fan meer van Björk. Maar dankzij Biophilia weer wel. :)

Wat een knappe composities. Dark Matter en Hollow zijn mijn favoriete tracks, maar de rest van de CD is ook erg mooi. De laatste tracks (8 t/m 10) vind ik niet zo, maar dat komt misschien nog wel.

Het valt me op dat ze haar stem meer onder controle heeft en in contrast met die koren klinkt dat erg mooi
Artificial Soul
[post]

Postby specky » Wed Oct 03, 2012 11:32 am

:logo:
Last edited by specky on Sun Mar 23, 2014 8:46 am, edited 2 times in total.
specky

Postby Proddukd » Sun Oct 28, 2012 2:19 am

We moeten hier een Nederdraad van maken.
Proddukd
[selmasongs]

Postby meisbaer » Tue Oct 30, 2012 11:17 am

Misschien de moderator vragen of ze het topic willen hernoemen naar "Nederlands (Dutchies!)" oid?

Hoe groot achten jullie nog de kans op een resdency in Amsterdam? Ik ben afgelopen zomer niet meer naar Pukkelpop geweest, aangezien het erg problematisch was qua logistiek en vrijnemen, ook omdat ik hoop dat ze nog wel in de buurt komt in 2013.

Ik vind dit gokken erg vervelend, misschien gaat ze wel Parijs of Berlijn doen en dan koop je kaartjes, en dan komt ze misschien nog wel in A'dam. Of je gokt erop en je koopt ze niet, en dan mis je haar uiteindelijk helemaal!
Lastig hoor :?

Groetjes, Meta
meisbaer
[selmasongs]

Postby specky » Tue Oct 30, 2012 12:14 pm

:logo:
Last edited by specky on Sat Mar 22, 2014 10:14 am, edited 1 time in total.
specky

Postby meisbaer » Wed Nov 14, 2012 2:36 pm

Er was een tijd geleden een interview met Björk waarin ze suggesties deed voor steden waar ze over nadenkt om een residency op te zetten. In het lijstje kwam ook Amsterdam voor. Even kijken of ik het interview kan vinden.

Groetjes, Meta
meisbaer
[selmasongs]

Postby specky » Wed Nov 14, 2012 2:50 pm

cool, bedankt en succes :compassw:
specky

Postby meisbaer » Wed Nov 14, 2012 6:12 pm

Het was dus blijkbaar in een Noors interview dat als mogelijke steden :"tokyo, amsterdam, san francisco, new york and reykavik... " had staan.

Ik kan de post niet meer op dit 4um terugvinden, het was rond augustus 2011, en volgens mij zijn de oude posts niet meegenomen naar het nieuwe 4um?

Anyway, ik vond ook nog een e-mail interview met een nederlander, volgens mij zat hij ook op dit 4rum (Spark?):
http://www.unforumzed.com/showthread.ph ... -interview
Hierin heeft ze het over dat ze er wel naar aan het kijken zijn.
You're touring in a completely different way for this project, with different residencies in several locations all around the world. Did you face any barriers in touring this way? And do you have any idea if you might do a residency in The Netherlands and/or Belgium?

im trying to set it up in a similar way to how theatre groups do it . stay in one place while you sell tickets . partly because it is hard to move the instruments , partly because i want the educational angle for the kids to last a bit and partly because i am exhausted with touring . we might go to holland in the beginning of june next year but nothing is confirmed .
Dit was al van 2011, dus 2012 is niet gelukt. Toch hou ik hoop, want ze heeft volgens mij bij elke tour Nederland aangedaan.

Plus heeft ze de laatste tijd veel nederlandse jurken aan (Iris van Herpen en in Mutual Core een jurk van Michael van der Ham) :love:

Groetjes, Meta
meisbaer
[selmasongs]

Postby specky » Wed Nov 14, 2012 6:25 pm

Oke Meta bedankt voor het uitpluizen :wink:
Volgens mij heeft ze tijdens de Greatest Hits Tour 2003 niet in NL opgetreden, maar ik kan het mis hebben.
Wat je geschreven hebt schept weer idd hoop voor de toekomst :blackduck:

groetjes, Rolf
specky

Postby meisbaer » Wed Nov 14, 2012 6:50 pm

Daar kan je gelijk in hebben, ik heb haar toen bij Werchter gezien.

Ze heeft ons in Nederland dus tot nu toe alleen bij de Greatest Hits tour en dan nu Biophilia overgeslagen. Toch bijna altijd :P
meisbaer
[selmasongs]

Postby specky » Wed Nov 14, 2012 7:19 pm

^
Ik heb haar voor het eerst in Pukkelpop 2012 gezien, ik was best impressed
:love:
specky

Postby vos » Sun Feb 17, 2013 3:03 pm

gaat er iemand naar Parijs in feb/maart ??
vos
[homogenic]

Postby meisbaer » Tue Feb 19, 2013 5:28 pm

Nee, helaas niet, met het riscio het helemaal te gaan missen. Maar ik heb op dit moment niemand die met me mee wil en het geld besteed ik liever toch aan andere nuttige dingen. Maar ik ga er ongetwijfeld wel spijt van krijgen.
meisbaer
[selmasongs]

Postby valtitude » Tue Feb 19, 2013 5:38 pm

Nee, helaas niet, met het riscio het helemaal te gaan missen. Maar ik heb op dit moment niemand die met me mee wil en het geld besteed ik liever toch aan andere nuttige dingen. Maar ik ga er ongetwijfeld wel spijt van krijgen.
Je bent niet alleen daarin ...
Ik kom uit Brussel, dus dacht ik dat ik naar Parijs kon.
Maar uiteindelijk is dat niet echt mogelijk (gezondheidsproblemen)

Ik hoop dat het juist niet haar laatste rond zal zijn. :cry: :cry:
valtitude
[medúlla]

Website: http://regardsfiges.skynetblogs.be/

x Users browsing this forum: No registered users